17 Julai 2017

Baru Tahu Penat Pemandu Teksi Macam Mana



Hari kedua dan ketiga buat Grab, baru aku tahu macam mana rasa penatnya jadi pemandu teksi. Penat weh walaupun hanya duduk dan bawak kereta ja. Mungkin orang tengok macam senang, tapi lenguh badan tu tak tahu nak cakap macam mana.

Dulu aku rasa, jadi pemandu teksi la paling senang. Cuma duduk, tunggu penumpang, bawak kereta dan ambil tambang. Tapi bila aku sendiri yang buat, aku rasa andaian aku tu silap. Dengan bermacam perangai yang aku jumpa, pelbagai kerenah yang terpaksa dilayan atau didengar.

Kalau dapat penumpang yang ramah, seronok la jugak, tak bosan sebab boleh menyembang. Tapi kalau dapat yang jenis diam, mati kutu weh... Hahahaha...nasib la trip yang aku dapat semuanya yang dekat-dekat, paling lama pun setengah jam. Kalau lama lagi, mati kutu aku.

Nasihat aku, jangan la pandang rendah pada pekerjaan orang lain. Mungkin nampak macam mudah, tapi hanya orang yang alaminya je la yang tahu macam mana rasanya.

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...